Myyntijakson ajoittaminen

Turvatalkoot myynti on kolme viikkoa. Onnistunein myynti tavoitetaan kun koko ryhmä ottaa hyvän myyntitunnelman kolmeksi viikoksi. Aika on nopea joten kannattaa aloittaa heti myyntityö, kontaktoiti, somettaminen ja kampanjasta kertominen. Moni kummi ja mummi, jotka eivät muuten pysty osallistumaan lasten koulu- tai harrastustoimintaan, pääsevät auttamaan myyntikampanjan kautta.

Ryhmän päämäärä & henkilökohtainen tavoite

Jokaisella kannattaa olla oma myyntitavoite, jota kohti tekee työtä. Ryhmän yhteinen tavoite kannustaa jokaista saavuttamaan yhteisen päämäärän ja keskustellu on helppo aloittaa oman verkostonsa kanssa vaikkapa siitä, että ‘lapseni on lähdössä Ähtäriin luokkaretkelle ja..’. Se, että jokainen sitoutuu henkilökohtaisesti tekemään töitä oman tavoitteensa eteen on edellytys yhteisen potin kartuttamiselle.

Listaa ostajaehdokkaat

Myyntityö voi olla täynnä onnistumisen iloa. Älä luota sattumaan vaan tee lista ihmisistä jotka koet potentiaalisiksi ostajiksi. Turvatalkoot tuotteet sopivat melkein jokaiselle ja erityisesti lapsiperheille. Mieti sukulaisia, isovanhempia, naapureita, työkavereita, kahvihuoneita, harrastusryhmiä jne. Onko lähipiirissäsi yritystä jonka joulu- tai liikelahjaksi tuotteet voisivat sopia? Ole luova! Kirjoita henkilöiden nimet ylös ja muista myös kontaktoida heitä.

Mitä kerrot ostajalle?

Tässä muutamia hyviä vinkkejä:

  • Kerro mikä joukkue tai luokka tuotteita myy.

  • Mihin joukkue/luokka kerää rahaa, esimerkiksi harjoitusleiriin, pelireissuihin tai luokkaretkeen.

  • Kerro, että ostamalla tuotteita voi helposti tukea joukkuetta/luokkaa pääsemään tavoitteeseensa.

  • Esittele tuotteet ja se että hinnat ovat hyvin edulliset; vain 10-25€ tuote/ tuotepaketti. Hinta-laatu -suhde on hyvä.

  • Voit kertoa että jokaisessa tuotteessa on heijastava pinta ja tämä lisää turvallisuutta pimeinä vuodenaikoina.

  • Tuotteet sopivat mainiosti myös yrityksille; esimerkiksi joululahjaksi tai liikelahjaksi. Kuitti onnistuu toki! Lataa kuitti tästä.

Avaa suusi, älä pelkää kysyä!

Se ei pelaa joka pelkää – eikä myy. Ei kukaan pahastu että kysyt “kiinnostaisiko sinua hankkia Turvatalkoot heijastavia varainkeruun tuotteita meidän joukkueen hyväksi”? Joten kysy rohkeasti!

ONNISTUNUT
KAMPANJA:

  • Yhteinen päämäärä

    Ryhmän yhteinen tavoite kannustaa jokaista saavuttamaan yhteisen päämäärän. On hyvä olla selkeä luku jota tavoitellaan eli mitä halutaan saavuttaa.

  • Hyvä myyntispurtti

    Kokemuksemme mukaan 3 viikkoa on ideaali myyntiaika – ei liian lyhyt mutta ei niin pitkä että tuntuu “aina vaan olevan viikkoja”. Napakka 3 viikkoa!

  • Valmistaudu myyntitilanteeseen

    Mieti etukäteen mistä haluat ostajalle kertoa. Auttaa kun mietit tilannetta ostajan näkökulmasta – miten autat häntä parhaiten.

  • Kysy rohkeasti

    Puhu, kerro ja kysy. Et voi etukäteen tietää kuka haluaa osallistua kampanjaasi joten ole aktiivinen ja avoin ihmisille.

  • Käytä somea myyntiin

    Kerro kampanjasta sosiaalisessa mediassa – voit laittaa linkin, myyntiajan, tuotekuvia jne. Aktiivisuus kannattaa aina!

  • Oma tavoite

    Se että jokainen sitoutuu henkilökohtaisesti tekemään töitä oman tavoitteensa eteen on edellytys yhteisen potin kartuttamiselle.

  • Tee lista ostajista

    Mieti etukäteen paperilla kenelle haluat myydä tuotteita ja kontaktoi kaikki nämä ihmiset ja kerro myyntikampanjasta.